Home » Opleiden met oplossingen » Klachtenprocedure
KLACHTENPROCEDURE L-Concept Consultancy BV
VERSIE 012022
Inleiding
L-Concept Consultancy biedt korte en gerichte opleidingen op het gebied van capaciteitsmanagement, flexibiliseren en roosteren. Dat doen wij voor bijvoorbeeld voor zorgmedewerkers, managers, planners en ondersteunende diensten als HR en Finance. L-Concept Consultancy verzorgt (gecertificeerde) opleidingen en workshops.
Deze klachtenprocedure is van toepassing voor het volledige aanbod van opleidingen van L-Concept Consultancy, zijnde de open- als de in company opleidingen.
L-Concept Consultancy stelt alles in het werk om deelnemers zo goed mogelijk hun scholing te laten volgen. Middels een standaard evaluatie na iedere opleiding toetsen wij de tevredenheid van iedere deelnemer. Mocht daaruit blijken dat een deelnemer niet tevreden is, dan zoeken z.s.m. contact op met de betreffende deelnemer. Samen met de deelnemer willen wij dan alsnog komen tot een passende oplossing waarmee de deelnemer tevreden wordt gesteld. De deelnemer kan ook altijd zelf contact zoeken met L-Concept Consultancy. Dat kan met DGA Johan Last, te bereiken op 06 4541`4100 of via johanlast@l-concept.nl
Mocht het toch niet mogelijk blijken om tot een bevredigende oplossing te komen, dan kan u, de deelnemer, zich wenden tot de Klachtencommissie. Dat kan u doen aan de hand van deze klachtenprocedure.
Deze klachtenprocedure geeft alle informatie over hoe u een klacht in kunt dienen en binnen welke termijn u een reactie van L-Concept Consultancy kunt verwachten. Hierdoor stellen we u in staat om als deelnemer volledig uw rechten te kunnen doen gelden.
Met deze klachtenprocedure wil L-Concept Consultancy laten zien dat wij veel waarde hechten aan een goede relatie met elke deelnemer. Elke klacht nemen wij uiterst serieus, willen wij concreet en definitief oplossen en zien wij als een leermoment om onze opleidingen en bijbehorende dienstverlening verder te verbeteren.
Beschrijving klachtenprocedure
Het doel van deze procedure is het bevorderen van een zorgvuldige omgang met de deelnemer. De procedure worden aangewend wanneer een gesprek van eventuele ontevredenheid aangaande L-Concept Consultancy, vertegenwoordigers van L-Concept Consultancy of betreffende trainer niet tot een passende en bevredigend oplossing voor de deelnemer leidt.
Door de procedure dienen klachten van deelnemers zodanig te worden ontvangen, geregistreerd, behandeld en geëvalueerd dat:
Een klacht is elke schriftelijke uiting van ontevredenheid of teleurstelling van een deelnemer ten aanzien van de opleiding, zoals de inhoud van het lesmateriaal, de lessen, de administratie, de toetsing en de algemene gang van zaken.
Een deelnemer is elke actieve natuurlijke persoon (klant, cursist, student) die deelneemt aan een opleiding van L-Concept Consultancy, en die zich als zodanig heeft ingeschreven. De deelnemer kan ook vertegenwoordigd worden door de persoon die voor de opleiding heeft getekend (opdrachtgever).
U kunt een klacht schriftelijk bij ons indienen. Zowel voor uzelf als voor L-Concept Consultancy is het van belang om de klacht zo snel en uitgebreid mogelijk te kunnen behandelen. Daarvoor is het noodzakelijk dat u uw klacht van de volgende gegevens voorziet:
Hoe meer relevante informatie u verstrekt, hoe beter wij in staat zijn de klacht te beoordelen.
Zend uw klacht naar:
L-Concept Consultancy
t.a.v. de Klachtencommissie
Sparrenlaan 23, 9401 RB Assen
De Klachtencommissie van L-Concept Consultancy is samengesteld uit deskundige onafhankelijke natuurlijke personen. De werkwijze staat beschreven in deze klachtenprocedure. De leden van de Klachtencommissie worden benoemd door de DGA van L-Concept Consultancy, de heer J.J.Last. De Klachtencommissie bestaat uit mevrouw B. van der Veen en meneer K. Overbeek.
De leden worden door L-Concept Consultancy voldoende in de gelegenheid gesteld haar taken naar behoren te vervullen. De leden dienen de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht te nemen bij het verrichten van de werkzaamheden. De Klachtencommissie overlegt tenminste één keer per jaar om de procedure te evalueren.
5. De behandeling van uw klacht
De deelnemer kan tot 8 weken na afsluiting van de opleiding een schriftelijke klacht over de uitvoering van de opleiding indienen bij de Klachtencommissie.
De Klachtencommissie kan beslissen dat een klacht die later wordt ingediend, toch in behandeling wordt genomen, indien, naar het oordeel van de commissie, van de klager redelijkerwijs niet kon worden gevraagd dat hij/zij de klacht eerder indiende.
Alle gegevens met betrekking tot een klacht worden gedurende een termijn van 3 jaar na afhandeling van de klacht door L-Concept Consultancy vertrouwelijk bewaard. Het toezicht op de juiste afwikkeling van uw klacht als deelnemer wordt gewaarborgd en gecontroleerd door de DGA van L-Concept Consultancy en steekproefsgewijs door de Klachtencommissie.
Toezicht en controle op de naleving van de klachtenprocedure wordt gedaan door de DGA van L-Concept Consultancy en steekproefsgewijs door de Klachtencommissie.
De klachtencommissie heeft de taak om de bij haar ingediende klachten te onderzoeken en daarover een oordeel te geven. Dit oordeel is voor L-Concept Consultancy bindend. Consequenties worden door L-Concept Consultancy zo spoedig mogelijk afgehandeld.
De concrete activiteiten van de Klachtencommissie zijn:
Met betrekking tot de klacht, de klager en de behandeling van de klacht worden geen mededelingen gedaan aan derden. Klachten worden te allen tijde strikt vertrouwelijk behandeld.
Mocht u onverhoeds niet tevreden zijn over het oordeel van de Klachtencommissie aangaande uw klacht, dan heeft u de mogelijkheid een civiele rechtelijke procedure starten, conform het Nederlands recht.
L-Concept Consultancy legt de oplossing van de Klachtencommissie en het daarop eigen handelen vast in het klachtenregistratiesysteem. In het klachtenregistratiesysteem dient te worden vermeld:
Deze klachtenprocedure is openbaar en wordt door L-Concept Consultancy via haar website kenbaar gemaakt. De klachtenprocedure zal jaarlijks worden geëvalueerd en waar nodig worden bijgesteld.